Kezdjük a kölessel.
Előre kell bocsátanom, hogy a kölest éppúgy, mint bármely más magot nem kell feltétlenül valami méregdága bioboltban vásárolni, mert az semmivel sem jobb, mint az a mag, amelyetet egy madáreleségesnél vagy egy terménybolban vásárolsz.

     Múltkor ez itt elhalványult ugyan, de ma innen folytatjuk.
(Az előzményt megtalálod az előző levelemben vagy itt)

Néhány példa ízelítőül, hogy mi mire lehet jó:

Búza bőrbetegségek, fáradtság, gyomorfekély, hajhullás, hólyag- és vesepanaszok, hörghurut, impotencia, izületi gyulladás, reuma, májproblémák, súlyfelesleg
Zeller hörghurut, idegrendszeri problémák, súlyfelesleg, potenciazavarok
Mustár keringési rendellenesség, májproblémák
Lencse fáradtság, depresszió, emésztés, agyserkentő
Görögszéna bőrbetegségek, hólyag- és vesepanaszok, keringési rendellenesség, ödéma, súlyfelesleg
Hajdina keringési rendellenesség
Lucerna fáradtság, hajhullás, hólyag- és vesepanaszok, idegrendszeri problémák, impotencia, májproblémák, súlyfelesleg
Medvehagyma impotencia, izületi gyulladás, reuma
Napraforgó bőrbetegségek, hólyag- és vesepanaszok, izületi gyulladás, reuma, keringési rendellenesség, májproblémák, súlyfelesleg, szemproblémák
Petrezselyem arcüreggyulladás, hörghurut, idegrendszeri problémák, súlyfelesleg
Retek hólyag- és vesepanaszok
Sarkantyúka fáradtság, hajhullás, izületi gyulladás, reuma

Satöbbi
Satöbbi

     A csíráztatáshoz használt magokat lehetőleg valamilyen bioboltból vegyük, de ha erre nincs lehetőségünk, vannak olcsóbb megoldások is. (Én például a kölest a madáreleségestől veszem.)
Fontos viszont, hogy amit csíráztatunk, soha ne csávázott (vegykezelt) vagy génmódosított legyen. Búzánál különösen oda kell figyelni, mert pl. a fuzárium egyszerű mosással nem távolítható el.

Elég sok fórumoldalon olvashatunk a csíráztatásról. Ezek egy része hasznos, más része kevésbé. Ha valamiben tudok, szívesen segítek.

Más:
Bárki láthatja, hogy indokolatlanul sok a kövér ember. De hogy lehetséges ez úgy, hogy a szervezetük közben valójában éhezik?
Miért van az, hogy amikor hazaér estefelé, jól bevacsorázik, lehuppan a TV elé, és alig telik el egy-két reklámnyi idő, máris újból éhes? Miért, hiszen most evett (nem is keveset)?
     Az igazság az, hogy akármennyit eszik is, nem azt viszi be a szervezetébe, amit kellene. A szükséges ásványi anyagoknak, vitaminoknak, nyomelemeknek csak töredéke van meg a modern étrendben, így hiába eszik óránként hatalmas adagokat, megint gyorsan meg fog éhezni, mert a szervezet így jelzi, hogy valami hiányzik. Éhség formájában. Aztán persze hogy nem bír majd felmenni a lépcsőn.

     A csíranövény az egyik legősibb egészségmegtartó, gyógyító erő.
Az emberiség már az írásos történelem kialakulása előtt fogyasztott csíráztatott magvakat. Hosszú évszázadokon át a táplálkozás szerves részét alkották a csíraételek, de aztán jött az amerikai típusú ételgyártás, és ma egészséges ételek fogyasztása helyett gyógyszereket csemegézünk.

     Egyszer érdemes kipróbálni (hamburger vagy mekis borzadály helyett): Kenj meg egy karéj kenyeret mangalicazsírral, szórj rá bőven hagymacsírát, sózd meg bátran, és fogyaszd élvezettel. Aztán öblítsd le egy fröccsel az én egészségemre.
Vagy főzz meg egy pár virslit, rendeset, ami húsból van (kapni még ilyet???), tégy a tányérra egy jó maréknyi mustárcsírát, mellé teljes kiőrléső lenmagos zsömlét, hozzá pedig guríts le egy korsó sört. Ezt meg a saját egészségedre!